Haber

2022’de Türkiye’de sosyal medya kullanıcı sayısı azaldı

Türkiye’de sosyal medya platformlarını kullananların verileri belirlendi.

Sosyal medya kullanımıyla ilgili yapılan araştırmada, Türkiye’deki toplam nüfusun yüzde 80,8’i sosyal medya kullanıcısı iken, 2023 bilgisine göre bunların yüzde 73,1’i sosyal medya kullanıyor.

Kullanıcı sayısı 7 milyon azaldı

Bu oranlar 85 milyonluk Türkiye nüfusu içinde yorumlandığında yaklaşık 7 milyon kişiye tekabül etmektedir. Verilere göre Türkiye’de sosyal medya kullanıcı sayısı son bir yılda 69 milyondan 62 milyona geriledi.

Youtube Türkiye’de popüler

Youtube, Türkiye’deki kullanıcıların en çok ilgi gösterdiği sosyal medya platformu oldu. 57,9 milyon kullanıcıya sahip Youtube’u 48,65 milyon kullanıcıyla Instagram takip ediyor. Twitter 2 milyon 450 yeni kullanıcı kazandı.

LinkedIn ve Instagram’da rekor kayıp

2022 yılında en fazla kullanıcı kaybı Linkedin’de yaşandı. Son 1 yılda 4,2 milyon kullanıcı kaybeden Linkedin’i 3,5 milyon kullanıcı kaybıyla Instagram izledi. Geçen yıl Facebook 1.6 milyon, Messenger 1 milyon 50 bin ve Youtube 500 bin kullanıcı kaybetti.

Yüz yüze eğitim sayısı arttı

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Sosyal Medya Araştırmacısı Ümit Şalav, We Are Social’ın 2022 raporunda Türkiye’de toplam nüfusun yüzde 80,8’i sosyal medya kullanıcısı iken, 2023 verilerine göre bunların 73,1’inin sosyal medya kullanması ve internet kullanımının 8 saatten 7 saat 24 dakikaya düşmesi aynı form; hayata dönüş olarak yorumlanabilir.

2022 yılında eğitimlerin, iş toplantılarının ve online eğlence arayışlarının gerekliliğinden kaynaklanan bu durum, insanların işlerinin başına gitmesi, uzaktan eğitim yerine yüz yüze eğitime geçmesi ve eğitim anlayışına geri dönmesi ile normal bir hal almıştır. çevrimiçi yerine gerçek hayatın tadını çıkarın.söz konusu.

Televizyon izleme alışkanlığı dijitale aktarıldı

Dijital teknolojinin gelişmesi ve internet hızının artmasının televizyon izleme alışkanlığının dijital ortamlara kaymasına neden olduğunun altını çizen Şanlav, şöyle konuştu: “Önceki raporda olduğu gibi Youtube, dünya genelinde izlenme oranı yüzde 2,3 azalırken, Türklerin en çok ilgi gösterdiği sosyal medya platformu oldu. Youtube izlenme oranı düşerken, canlı yayın yapan platformların izlenme oranındaki artış, genel olarak dikkat çekti.

şeklinde konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu