Ekonomi

İtalya yeni otomobil üretim tesisi için Chery ile görüşüyor

İtalyan hükümeti, Çinli otomobil üreticisi Chery Automobile Co. Ltd. ile İtalya’da potansiyel olarak yeni bir otomotiv üretim tesisi kurmak için görüşmeler yürütüyor. Bu hamle, İtalya’nın otomotiv endüstrisini güçlendirmeye ve ülkenin otomobil üretim kapasitesini arttırmaya yönelik daha geniş stratejisinin bir parçasıdır.

İtalya yıllık otomobil üretimini 2023 yılında 800,000’den az olan araç sayısından 1.3 milyona çıkarmayı hedefliyor. Şu anda İtalya’daki tek büyük otomobil üreticisi olan Stellantis, üretimini on yılın sonuna kadar yılda bir milyon adede çıkarmak için İtalyan hükümetiyle görüşmeler yürütüyor. Bu rakam Stellantis’in en son 2017’de ulaştığı üretim seviyesine denk geliyor.

İtalya Sanayi Bakanı Adolfo Urso, ülkenin ulusal üretime yaklaşık 300.000 araçla katkıda bulunacak ikinci bir üreticiye kucak açmaya ilgi duyduğunu ifade etti. Chery ile yürütülen müzakerelerin başarılı olması halinde, Avrupa’da üretim yapan ilk Çinli otomotiv üreticilerinden biri olacak. Bu da Avrupa pazarında, özellikle de elektrikli araç (EV) segmentinde rekabeti önemli ölçüde arttırabilir.

Geçtiğimiz ay Urso, İtalya’nın Tesla ve adı açıklanmayan üç Çinli otomobil üreticisiyle görüşmeler yaptığını ve bu üreticilerin bir önceki yıl yatırım fırsatlarını araştırmak üzere İtalya’ya delegeler gönderdiğini açıklamıştı. Bunlar arasında Chery, şu anda Roma’nın potansiyel işbirliği için odaklandığı birincil rakip konumunda.

Chery Avrupa Genel Müdürü Jochen Tueting, şirketin Avrupa’daki satışlarının yerel bir montaj tesisi kurmayı haklı çıkaracak kadar güçlü olacağını öngördüğünü belirtti. Chery potansiyel üretim operasyonları için çeşitli Avrupa lokasyonlarını değerlendirirken, gizlilik anlaşmaları nedeniyle spesifik detaylar açıklanmıyor.

Konuyla ilgili bilgi sahibi olan ve görüşmelerin gizliliği nedeniyle isimlerinin açıklanmasını istemeyen kaynaklar, Chery’nin İtalya’da mevcut bir tesisi yenilemeyi ya da yeni bir tesis inşa etmeyi düşündüğünü belirtti. Bununla birlikte Chery, Barselona’daki eski bir Nissan fabrikası da dahil olmak üzere diğer Avrupa seçeneklerini de değerlendiriyor.

İtalyan hükümeti, İtalyan pazarına ilgi gösteren bir başka Çinli otomobil üreticisi Great Wall Motor ile de temas halinde, ancak Great Wall Motor konuyla ilgili herhangi bir yorumda bulunmadı.

Otomotiv endüstrisi, özellikle de elektrikli araç sektörü, şu anda agresif bir fiyat savaşı yaşıyor. Buna ek olarak, Çin ve Avrupa Birliği arasındaki ticari gerilimler tırmanıyor ve AB, Çinli EV üreticilerinin hükümetlerinden haksız sübvansiyonlar alıp almadığını araştırıyor.

Chery’nin stratejisi, şirketin çeşitli Avrupa pazarlarını hedefleme planıyla uyumlu olan içten yanmalı motor, hibrit ve tamamen elektrikli otomobiller gibi bir dizi araç sunmayı içeriyor. Chery, Omoda ve Jaecoo markalarını başlıca Avrupa pazarlarında tanıtmayı planlıyor ve 2025 yılı sonuna kadar her marka için üç SUV modeli çıkarmayı ve araç yakıt türleri için farklı bölgesel tercihlere hitap etmeyi planlıyor. Avrupa’daki elektrikli araç satışları, güney pazarlarına kıyasla kuzey bölgelerinde daha yüksek satışlarla değişkenlik gösteriyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu